اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 عمل به آموزه های دینی و توصیه های اسلامی و استفاده از ظرفیت و جایگاه مردمی روحانیت نقش مهمی در کاهش چالش های زیست محیطی و ارتقاء فرهنگ عمومی در صیانت از نعمت های الهی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش اسلام و محیط زیست روز دوشنبه با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام سعید جوادی آملی فرزند عالم ربانی آیت الله جوادی آملی، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، حجت الاسلام صادقی دادستان، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، سردار میر حیدری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات در سالن کنفرانس نمایشگاههای بین المللی استان قزوین برگزار شد.

 

 

 

حجت الاسلام سعید جوادی آملی در این همایش گفت: برپایی نمایشگاه و جشنواره محیط زیست در قزوین ابتکار ارزشمندی است که می تواند در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و جلب مشارکت برای کاهش مشکلات زیست محیطی موثر باشد.

وی افزود: سه پایگاه اساسی برای دین مداران وجود دارد که حقوق محیط زیست از جمله آنها است که اگر بتوانیم این حقوق را به مردم معرفی و بشناسانیم و برای صیانت از آن دعوت کنیم نتایج خوبی خواهدداشت.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: آیت الله جوادی آملی در تالیفات خود در حوزه محیط زیست تکلیف شرعی انسانها را بیان کرده اند و همه افراد موظفند از آن صیانت کنند و امروز می توانیم از جایگاه روحانیت و مبلغان دینی و نفوذ کلام آنها برای حفاظت از محیط زیست به خوبی استفاده کنیم.

جوادی آملی تصریح کرد: مجامع پیشرفته در حال حاضر به جایگاه محیط زیست پی برده اند و ما نیز برای رسیدن به جایگاه اجتماعی مناسب در حوزه محیط زیست به یک اراده جدی نیازمندیم و نهاد روحانیت می تواند در این مسیر به ما کمک کند زیرا با نگاه دینی قادریم مردم را به مشارکت دعوت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: پایگاه اخلاقی روحانیت با داشتن نفوذ کلام می تواند در اطلاع رسانی نقش مهمی ایفا کند و امروز که کرسی اخلاق به دست روحانیت و اساتید حوزه و دانشگاه است قادریم ارتباط انسان با محیط زیست را تقویت کرده و حساسیت عمومی را تهییج کنیم.

وی افزود: همه باید در مقابل تخریب منابع طبیعی، مراتع، جنگلها، منابع آبی و خاکی حساس باشیم و نگران از بین رفتن محیط زیست خود باشیم و اجازه ندهیم نعمت های الهی از بین برود و مردم در زندگی دچار مشکلات عدیده شوند.

جوادی آملی یادآورشد: پایگاه سوم روحانیت فقه است که دستور زندگی دارد و اگر بتوانیم به بایدها و نبایدهای آن عمل کنیم و مسیر درست اسلامی را طی کنیم از آسیبها در امان خواهیم ماند.

وی اظهارداشت: با آموزه های دینی می توان در کنار تدبیر و اندیشیدن و استفاده از دیدگاهای کارشناسی و بهره گیری از علم و دانش و همه ظرفیتهای دانشگاهی، حوزوی، کارشناسی، رسانه ها کاری کنیم تا ضمن استفاده درست از منابع طبیعی و خدادادی و صیانت از آنها ، این امانتهای ارزشمند را به خوبی به آیندگان بسپاریم.

در این مراسم توسط آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین از خدمات ارزشمند آیت الله جوادی آملی در تالیف کتاب محیط زیست تقدیر و هدیه ای به رسم یاد بود به فرزند ایشان اهداء شد.

مطالب مرتبط :

حفاظت از محیط زیست باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود

آسیب زدن به جنگلها و مراتع حرام است

نظر مراجع در خصوص زیان دیدگان از آلودگی هوا

 

پاسخ یک مرجع تقلید به سوال درباره پارازیت

فتوای آیت‌الله موسوی‌اردبیلی درباره پارازیت‌

طبیعیات از فلسفه جدا نیست

امام جمعه شیراز :آلوده کردن هوا و محیط زیست گناه ناپیدا است

آیت الله امینی: آلوده‌کردن هوا ظلم نابخشودنی است

حفاظت از محیط زیست حفاظت از آیات الهی است/ محیط بانی کار آسمانی و ماموریت الهی

آلوده نکردن هوا از اصول دین‌مداری است

آیت‌الله علوی گرگانی: مسئو‌لان برای رفع آلودگی هوا چاره‌اندیشی کنند

انتقاد آیت‌الله مظاهری از آلودگی هوا، کمبود آب آشامیدنی سالم و خشکی زاینده‌رود

برای لایه اوزون فتوا داده‌ام

انتقاد آیت‌الله مظاهری از آلودگی هوا، کمبود آب آشامیدنی سالم و خشکی زاینده‌رود

امام جمعه کرمان خطاب به استاندار: مسئله آلودگی هوا در کرمان را جدی بگیرید

نماینده ولی فقیه: تغییر کاربری آلودگی هوای شهرها را تشدید کرده است

امام جمعه خمینی شهر: توصیه از طریق رسانه ها علاج رفع آلودگی هوا نیست


نظرات شما عزیزان:


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 خرداد 1393برچسب:محیط زیست - دین - آیت الله - جوادی آملی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.